mandag 3. desember 2012

Havreboller med sjokolade


 Kjært barn har mange navn,
og disse går blant annet under negerboller, sjokoladeboller
og det jeg liker å kalle de,
nemlig havreboller med sjokolade!


HAVREBOLLER MED SJOKOLADE
100 gram smeltet smør
2 ss kaffe
1 dl sukker
2 ts vaniljesukker
2 ss kakao
3 dl havregryn

Bland først det tørre,
og tilslutt tilsetter du kaffe og smeltet smør!
Bland godt,
og trill små kuler som du enten ruller i kokos eller sjokoladestrø!
Disse bør du sette kjølig før du legger de i bokser.
Oppbevares i kjøleskap!

Velbekomme!


7 kommentarer:

  1. Så herlig!
    Her har vi bare baket pepperkaker av årets julebakst...

    SvarSlett
  2. Det er det lenge siden jeg har laget.
    Merkelig med mail adressen
    lizasmatverden@gmail.com eller lizasverden@gmail.com
    Klem
    lizza

    SvarSlett
  3. Desse er jo snop ;0)
    Nam, nam, må prøves...

    Klem

    SvarSlett
  4. Oi, slike husker jeg vi lagde på barneskolen hvert år (hadde lærinne som var opptatt av tradisjoner). Mener å huske jeg ikke likte de, men kanskje de faller bedre i smak som voksen? Får prøve å se..

    Ha en fin tirsdag.
    Klem fra Tonje Merethe

    SvarSlett
  5. slike lager jeg året rundt, De er så utrolig gode :) De er veldig gode med kokkos også :)

    SvarSlett
  6. Disse bollene er så gode og blir nok å finne i en av kakeboksene våre til jul. Det er ikke mye jeg lager til jul, men cookies og litt julesnacks lager vi.

    Ha en fin kveld!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  7. Ja, disse er bare snadder! Har ingen problemer med å få de oppspist c",)

    KLem Anna

    SvarSlett