tirsdag 11. oktober 2011

Bakedag


I dag har jeg vært i bakemodus!
Alt er jo så mye enklere når man har en kjøkkenmaskin
da orker man lage flere ting...


Først lagde jeg rislapprøre, 
så da ble det rislapper nå i kveld med jordbærsyltetøy!
Mmm det har jeg vel ikke spist siden jeg var lita.

RISLAPPER
5 dl risgrøt
3 ss sukker
1 dl hvetemel
3 egg
(event. 0,5 ts kardemomme)


Jeg hadde nemlig igjen masse grøt fra lørdag, 
og i tilegg til lappene ble det rismuffins!
Mener å ha lest et eller annet sted at man kan bruke det i muffinsrøra?!
Jeg brukte iallefall denne oppskriften fra Passion 4 baking,
men byttet ut isen med risgrøt!


Og det funket som bare det!
Saftige og gode ble de...


I oppkriften står det at man skal bruke vaniljepulver, 
og det har jeg fra tidligere.
Kjøpt på helsekosten!
ikke akkurat billig, 
men gir jo en helt annen smak enn vaniljesukker.


Og Søstrene Grene har mye rart de, 
inkludert muffinsformer i flere farger til en billig penge!


I tillegg lagde jeg pizzasnurrer som vi hadde til middag!
Kjekt når man har litt osterester i kjøleslapet man vil bli kvitt.
Så nå har jeg kanskje fått bakt fra meg for en liten stund?!




7 kommentarer:

  1. mmmmmm, nå ble jeg fysen på noe godt, du!!! Men jeg orker ikke bake..... brødskive med Hapå fungerer det også! FIn kveld:)

    SvarSlett
  2. Å! Her var det mye fristende, du! Nå fikk jeg vann i munnen:o)

    Ha en fin kveld!
    Heleneklem

    SvarSlett
  3. WOW så mye godt du har laget idag da. Takk for tips om risgrøt i muffins, det må prøves. Husker jeg fikk rislapper som lita hos ei venninne, og det var så godt.

    Ha en fortsatt fin kveld og flott onsdag!
    Klem

    SvarSlett
  4. Dette så helt fantastisk godt ut!!! Slenger du bort noen biter eller?? :)

    Fortsatt fin kveld!

    Klem Lene

    SvarSlett
  5. Risgrøt i muffins var helt ny variant. Morro - må prøves en eller annen gang:)

    SvarSlett
  6. Oj som du har stått på :D Var jo hos deg man skulle vært i går kveld ser jeg ;)
    Kjempekoselig at du er med m full pott i giveawayen min :D
    Ha en flott dag
    klem Tove

    SvarSlett
  7. Dette så virkelig godt ut:)

    SvarSlett