lørdag 5. mai 2012

Fabelaktig bakekurs!


I dag har jeg og lillesøsteren min vært på bakekurs


Kjempemoro å møte Maia igjen!
Hun viste oss blant annet hvordan man lager røre og frosting,
og vi fikk med oss endel tips på veien.


Hun viste oss også hvordan hun pynter sine cupcakes, 
og hvilke tipper som brukes til de forskjellige "toppingene".


Så var det vår tur til å prøve oss frem!
Her er mitt første forsøk og det ble stort sett roser på meg,
for det var det jeg følte jeg fikk til ;)


Vi var 10 jenter på kurset som fikk boltre oss i frosting og kakepynt!
Foran ser dere jentene fra Renates Hjørne og Vinkelveien,
og bakerst ser dere jenta bak bloggen MadeByKine.


Maia og moren hennes hadde bakt over hundre cupcakes
som vi fikk pynte, 
og de ferdige resultatene fikk selvsagt bli med oss hjem!


 Maia er jo goodiebag-dronninga, 
så vi fikk også med oss grytekluter fra Eva Solo,
kakemix fra Betty Crocker
kakepynt fra Dr Oetker og Maias oppskrifter!


Og så må jeg ikke glemme å nevne vårrullene
som mamma`n til Maia lagde til oss,
de var gode de!!!

 

9 kommentarer:

  1. Ser veldig moro ut!!! Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. så kjekt!
    Maia er litt av en dame altså!
    fine cupcakes ble det også!
    klem ellemell

    SvarSlett
  3. Hei søte!
    Det var så kos altså :) Såå hyggelig at dere fant veien inn til oslo og lagde en minneverdig formiddag.

    Alle bloggejentene som var der, har jeg laget en liste på inne hos meg :)

    Finfin søndag til deg og dine! Nyt den og kos dere masse.

    Her ligger jeg til lading og mamma skal stå for middagen, så max relax på denne frøkna :)
    Smil&klem

    SvarSlett
  4. OJ! Du er jo så utrolig flink! Må være spennende å være på slike kurs!:D Ha en super søndag !:D

    SvarSlett
  5. Hei, så utrolig hyggelig å hilse å deg i går:) flotte bilder du har tatt&for en fin dag det var i går:)Du er jo skikkelig proff på cupcakes:)fin søndag til deg:klem kine

    SvarSlett
  6. Så gøy, det så ut som dere hadde det fint.
    Klem
    Liza

    SvarSlett
  7. Heisann! Det var hyggelig å hilse på deg i går, selv om det ble liten tid til prat.
    Hyggelig presentasjon du har av insparasjonen fra i går.
    Jeg måtte bake dagens gulrotkake som cupcakes :)
    Må jeg trene, så jeg ikke glemmer det :)

    Ha en fin , fin kveld!
    Nann Karin

    SvarSlett
  8. Så gøy!
    Sånt et kurs har jeg så lyst til å være med på også :)

    SvarSlett
  9. Jeg må bare spørre her, er dette er kurs alle kan være med på og hvor er det? Koster det mye penger og hvor kan man melde deg på?
    Mange spm å besvare men dette så veldig interesant ut :) Så må jeg få si at til å være ditt første forsøk så var det vanvittig fint :)

    SvarSlett