torsdag 15. desember 2011

Risboller


Det blir ikke jul i svingen uten risboller!
De er et must, 
og endel av barndommen min...


Det finnes jo mange oppskrifter på risboller, 
men dette er den oppskriften jeg sverger til!

RISBOLLER
1 egg
3 ss sukker
100 g delfiafett
100g kokesjokolade
1-2 ss kaffe
ca. 1 liter puffetris

Egg og sukker piskes til eggedosis.
Smelt delfiafett og kokesjokoladen og tilsett kaffe!
Rør sjokoladeblandingen inn i eggedosisen litt etter litt, 
tilslutt tilsetter du den puffede risen og blander godt!



9 kommentarer:

  1. Her må det også alltid bakes risboller!!
    Så enkelt og sååå godt!!
    Fin kveld til deg!!
    klm ingrid l

    SvarSlett
  2. Mmmmm, fristende!! Er absolutt enig, det blir liksom ikke ordentlig jul uten risboller. Husker at det pleide å være min og mormors jobb å lage riskakene før- gode minner:)
    Fin ukeslutt til deg!
    Klem

    SvarSlett
  3. Mmmmmm, det er eldste mann som lager de her hos oss, gleder meg til helgen:)Hun skal ha juleverksted.
    Ha en fin kveld
    Klem
    Liza

    SvarSlett
  4. Hei!
    Disse husker jeg godt fra egen barndom, og at jeg laget det med venninner etter skoletid! Kanskje jeg prøver meg nå, med din oppskrift?
    Husk at det er julekalender hos meg - mye fint å vinne!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  5. Så deilige de ser ut!
    Elsker også risboller
    og planen er å bake dem i morgen.
    Har min egen favorittoppskrift, og det blir ikke jul uten 2-3 omganger av den!!!

    SvarSlett
  6. Jeg er så enig! Det blir ikke jul før risbollene er i hus :)Og tror nesten at det er denne oppskriften jeg også bruker. Knallgode :)

    SvarSlett
  7. Elsker risboller- eller popsboller som vi kaller de ;) Hadde en veldig lik oppskrift før, men nå bruker jeg en med margarin istedefor delfiafett♥
    Yammy :D
    Nyt helgen
    klem Tove

    SvarSlett
  8. Så flink du er, og de så kjempe gode ut :-) Har ikke smakt risboller på flere år!

    SvarSlett