mandag 5. desember 2011

Oppskrift på Ristopper!


På fredag laget jeg og lillesøsteren min litt forskjellig julegodt!
Vi laget ristopper og karameller.
Lørdag var det den årlige grøtfesten med gode venner, 
og søndag var vi hos ei barndomsveninne av meg som de siste årene har invitert
stort og smått til pepperkakebaking og pynting.
Med andre ord en flott julehelg!


 Tenkte jeg skulle dele oppskriften på ristopper med dere!
Det er ikke det samme som risboller, 
oppskrift på det kommer senere ;)

RISTOPPER
2 ss smør
2 ss sirup
4 ss sukker
1 ss vaniljesukker
2 ss kakao
1 ss sterk kaffe
ca. 3 dl puffet ris
konfektformer eller små muffinsformer
 
Smelt smør, ha i sirup, sukker, vaniljesukker, kakao og kaffe. 
Kok opp, 
og rør godt til alt sukkeret er smeltet!
Så blander du inn risen.
Husk å fylle i formene med en gang, 
og la det stå kaldt til det er stivnet!


Disse er supergode, 
og anbefales virkelig!
 
NB! Ikke glem give away`en med trekning 12.desember.
Du melder deg på her!


7 kommentarer:

  1. Mmmm, ristopper er GODT!
    Og det har jeg ikke smakt siden jeg var liten pike;)

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Vi har sendt, ikke bare en, men to premier til deg i dag, Karianne!

    Måtte lykken vare til julaften! :)

    Ha en fin juletid,
    hilsen www.solstrandinterior.no

    SvarSlett
  3. Ristopper er bare nam:)
    Håper du har lagt igjen kommentar på studiomag.no under konkurranseinnlegget der, redaksjonen vil nemlig ha alle loddene samlet der;)
    Klem E

    SvarSlett
  4. Det er bare noe man må ha til jul:)
    Klem
    Liza

    SvarSlett
  5. Heihei..
    så flott oppskrift..dette skal jeg prøve..lenge siden jeg har smakt dette..

    klem fra Lill

    SvarSlett
  6. Hei du! Disse minner med om da jeg var unge! Mamma laget alltid ristopper til jul, bursdager med mer - kanskje de var datidens cupcakes? :p Høres ut som noen supre dager! Her går det fremover med oppussingen, og jeg får til og med bakt lit. utrolig gøy at du er med med enda en oppskrift. Klem!

    SvarSlett