fredag 30. april 2010

Barnerommet


Tenkte jeg skulle vise dere noen bilder fra barnerommet.
Rommet har stått ferdig ett årstid nå, 
men er enda ikke helt ferdig innredet.
Det blir det først når gullungen klarer å komme seg ut av sprinkelsenga,
og kan flytte over i skuvsenga?!


Her er mannen og morfar i gang med å legge tak!
Deretter la de tapet/papirduk på veggene som vi malte over.


En vegg ble blå, 
fargekode S2020-R90B
Resten er holdt i hvitt!


Og her ser dere farge-temaet!
Litt dårlig bilde desverre.


Som dere ser så er ikke rommet så stort,
og her har gullungen enda ikke flyttet inn!
Bokstavene i vinduet er fra Panduro,
og er malt i samme farge som veggen.

Nå er rommet blitt litt mer personlig, 
og ting begynner å falle på plass!


Hadde i utgangspunktet ønsket meg 
men det ble altfor stort!
I stedet ble det et Lista skap fra Skeidar,
og jeg er faktisk veldig fornøyd!
Må jo innrømme at han har noen skuffer på vaskerommet også,
for ellers hadde jeg aldri klart å holde det så ryddig!


Gullungen har tallerkenhylle til bøkene sine, 
og noen av pappas gamle leker fra 70-tallet.
Bøkene er en salig blanding av nye, noen av mine gamle og loppefunn!


Både tallerkenhylla på bildet over
og denne bensinpumpa, 
som også er et lite skap!!!
Ble kjøpt da vi var på sommerferie på Bornholm.
Neste gang vi eventuellt reiser dit 
skal jeg definitivt ha med meg henger,
for der er det flust av små bruktbutikker, gatemarkeder,
og mye god design!


Og her er skuvsengen som bare venter på å bli brukt,
til soving vel og merke!
Denne fant jeg på finn til den nette sum av 400,-
Teppet på gulvet har mormor heklet,
og er en artig liten detalj!


-Karianne-

13 kommentarer:

  1. Flott blogg du har! Gleder meg til å følge med videre :)

    SvarSlett
  2. Hei, helt nydelig!! Vittig, jeg hadde samme blåfarge på min sønns rom da vi bygde nytt hus i Akser for endel år siden, lekker! Tok overhead og malte oleBrummfigurer på veggen:-) Kjempefint her! God helg fra Marianne

    SvarSlett
  3. Så koslig rom!og den fine senga!jeg har også en som jeg bruker som en liten sofa til guttene på stua,men den er ikke like fin som din;o)

    SvarSlett
  4. Hei! Gratulerer, du har vunnet et skilt i blogglotteriet mitt! Når du sender meg adressen, sender jeg det :-)

    Og kunne jeg bedt om en tjensete: Kunne du målt avstanden mellom hyllene i den fine tallerkenhylla di, og sendt meg målet? (Jeg tenker fra der boka står, til der den får støtte forran...) :-)

    SvarSlett
  5. E-postadressen min finner du i bloggens høyre spalte, under "Passelig dose om meg" :-)

    SvarSlett
  6. kjempe lekkert =) utrolig personlig, og enkelt på samme vis =) likte d kjempe godt =)
    hilsen BV Annicken

    SvarSlett
  7. Kjempefint barnerom:) Flotte farger og fine detaljer, tenker gullgutten deres kommer til å kose seg der:)

    Ha en flott helg!
    Randi:)

    SvarSlett
  8. Så fint rom gutten din har fått:) Kjempelekkert! Har et mål om å ordne rommene til guttene mine litt mer ordentlig jeg også, en er visst så mye anna jeg må gjøre først. Men artig å se, kjenner jeg ble litt inspirert nå, hehe;) Ha en strålende helg:)

    SvarSlett
  9. For eit kosleg rom. Den skuvsenga var jo virkeleg eit kupp!! Syns du hadde så mange fine leiker til guten din! Og vitrineskap til klesskap var jo skikkeleg lekkert!:) Ariel har og bøkene sine i tallerkenhylle:)
    Ha ei fin helg!
    Klem:)

    SvarSlett
  10. Så fint og koselig gutterom!! Mange fine detaljer. Den bensinpumpa med skap var artig:)

    SvarSlett
  11. Så koelig rom Mads har!
    Jeg liekr så godt kombinasjoenen lyseblått og rødt.. Litt kaldt og litt varmt blir herlig komb.. I LIKE!!!
    Skuvseng drømmer jeg om til Karo også.. Har såå lyst på.. Gikk glipp av en i sommer til 150kr! Noen var i butikken 2min før meg, sef! SÅ da er det leting.... Har også å lyst på tallerkenhylle til bøker.. Er så fint.. Ha en super helg.. Klemmer

    SvarSlett
  12. Helldussen, det ble kjempe nydelig!
    Herlig stemning.

    ønsker deg og dine er super helg=)

    SvarSlett
  13. Så fint det var :) Masse spennende detaljer, og blåfargen var nydelg...

    God helg videre ....

    SvarSlett