tirsdag 20. april 2010

Et lite spørsmål



Kanskje det er noen her ute i bloggverden som vet hva det jeg har foran peisen heter?
Den er jo et smykke i seg selv synes jeg,
men den har vel kanskje hatt en funksjon også?!
Vi satte den opp med tanke på gullungen når vi fyrer i peisen,
men "beskytteren" blir ganske så glovarm den også!!!
Uansett så tror jeg jo at hvis man først skulle falle mot peisen,
så hjelper det kanskje litt at denne står foran
for noe varme tar den nok sikkert av for.

Har sett et glimt av en lignende sak på tv en gang,
men tiltross for iherdig søking på nett har jeg ikke funnet
noe lignende.
Det hadde jo hjulpet litt hvis jeg visste hva dette kalles da.
Desverre er den ikke helt min, 
men min fars.
Og er arv etter farmors kusine.

Så nå er jeg spent på å se hva dere bloggere vet ;-)



6 kommentarer:

  1. Hei. Ser du får flere awarder og en til fra meg. Britt Eva

    SvarSlett
  2. Kul er den, men har ikke noe mer peiling enn deg;-)

    SvarSlett
  3. Kjempefin, men eg veit dessverre ingenting om den.
    Ville berre ønske deg ein fin kveld:)
    Klem:)

    SvarSlett
  4. Jeg vet heller ikke hva den heter. Kjempefin blogg du har!

    SvarSlett
  5. Det er nok et skjermbrett, slik som du bruker den her. Tror de ble brukt for å beskytte møbler som kunne stå nærme ovenen mot strålevarme, for sjøl om brettet blir varmt, så blir det ikke så varmt som ovnen. Men, den egner seg nok best til pynt og ikke som barnesikring, ja...

    SvarSlett
  6. Hei!tusen takk for awarden!d var koslig:o)Har hatt en hektisk uke med syke unger,så er litt sent ute;o)
    Ser Guttene våre er nesten like gamle.Mine er født 6.11.08:o)
    Ha en fin kveld!
    KLEm k

    SvarSlett