torsdag 17. november 2011

Vi har laget pepperkaker!!!


Da er jula offisielt i gang, 
for vi har nemlig laget pepperkaker i dag!


Mannen jobber overtid, 
så jeg og gullungen inviterte tante S på pepperkakebaking.


Han storkoste seg, 
og er jo viktig å øve litt både på smaking og baking synes nå jeg!


Her ble det pepperkaker i alle former og størrelser, 
og jeg fikk blant annet testet ut de fine formene jeg fant på årets siste loppemarked!


Nå lukter det deilige pepperkaker i hele huset,
og så toppet vi det hele med å se en julefilm før kveldsmaten.
En flott dag!



11 kommentarer:

  1. Så kosleg med pepperkakebakning med tanta!
    Saknar mine tantebarn, dei bur litt for langt vekke til å komme over for pepperkakebaking ein ettermiddag.
    Men heldigvis ikkje lenge til eg skal treffe dei igjen no ;o)
    Ha ein strålandes kveld!

    SvarSlett
  2. Så KOSELIG med pepperkakebaking ♥
    Tipper det var stor stas;)
    Fine var de jo og;)

    Klem Line

    SvarSlett
  3. Da er det bare å si God Jul, ser ut som dere hadde en fin dag. Elsker å lage mat og bake, tradisjonell pepperkake deig får jeg ikke dreis på.
    God Kveld
    Liza

    SvarSlett
  4. Så herlig :) Jeg skal snart bake med ungene ;)

    SvarSlett
  5. Mmmmm så deilige!
    Kan nesten kjenne lukta.....
    Så koselig med pepperkakebakst.
    Vi har ikke kommet noe i gang med
    slike herligheter her....
    Til helga kanskje ;-)

    Klem fra Hilde

    SvarSlett
  6. Nam - pepperkaker er godt! Gleder meg til å bake jeg også, men det må nok vente en ute eller to til :)

    SvarSlett
  7. Nam, pepperkaker er godt, og veldig koselig tidsfordriv det å lage pepperkaker synes jeg:)
    God helg til deg og dine!
    Klem E

    SvarSlett
  8. Kjenner den deilige pepperkakeduften helt hit. Lurt å starte i god tid:)

    SvarSlett
  9. Pepperkakeduft i huset, det er julestemning med store boksaver for meg.

    Har bakt pepperkaker hver jul siden eldstemann var liten, han blir snart 22 år. Så det og pepperkakehus, er tradisjoner som ikke går å tulle med nei.

    Ønsker deg en strålende flott helg, klem.

    SvarSlett
  10. Hei. Så gøy at du er med på utfordringen min! Nå skal jeg titte litt mer rund her. Klem

    SvarSlett
  11. Hei igjen. Jeg har tenkt litt, jeg har så fryktelig lyst å lage oppskriftskort med oppskriften din, er det ok om jeg låner bilder og oppskriften? Det vil selvsagt stå på kortet at oppskriften er hentet hos deg.
    Klem

    SvarSlett